Devletin 300 milyon doları Show’da gitti
Devletin 300 milyon doları Show’da gitti

28 Kasım 2013 Perşembe   07:37

Çukurova Grubu’nun İnterbank’tan kaynaklanan borçları nedeniyle el koyduğu Show TV’yi, jet hızıyla Ciner Grubu’na 402 milyon dolara ve ihalesiz olarak satan TMSF, kanalın kurucu patronu Erol Aksoy’un açtığı dava ile köşeye sıkıştı. Aksoy, satışın iptali ile ilgili olarak açılan davada mahkemeye sunduğu dilekçede, “Devlet Show TV satışında 300 milyon dolar zarar etmiştir” dedi.

Taraf gazetesinin, Show TV’nin satışıyla ilgili olarak yaptığı haberlerden rahatsız olan TMSF Başkanı Şakir Ercan Gül, Show TV’nin satışını sorgulayan haberleri engellemek için “tekzip silahını” sansür aracı olarak kullanma yoluna gitti. Birçok tekzip talebi, mahkemeden dönen Şakir Ercan Gül, son olarak İstanbul 7. Sulh Ceza Mahkemesi’nden “Show TV’nin satışında risk olmadığına” yönelik tekzip kararı aldırdı.

Mahkemenin yayınlanmasını istediği kararda, kanalın satışında hiçbir riskin ve usulsüzlüğün olmadığına yönelik iddialar yer aldı. Show TV’nin kurucusu olan ve aynı zamanda kanalın yüzde 17’lik hissesine sahip Erol Aksoy ise, TMSF’nin kanalın satışında devlete zarara uğrattığını öne sürek satışın iptali için dava açtı. Taraf’ın ulaştığı dava dilekçesinde; Aksoy, Show TV’nin satışında devletin en az 300 milyon dolarlık zarara uğradığını öne sürdü.

400 MİLYON DOLAR TEMİNAT KABUL EDİLDİ

Aksoy, Show TV ile ilgili ilginç bir ayrıntıya da yer verdi. Dilekçede, TMSF’nin Show TV’yi 2009 yılında 400 milyon dolar bedel üzerinden teminat kabul ettiğini hatırlatan Aksoy, “Satış işlemindeki usulsüzlükler bir yana, satışta ortaya çıkan 300 milyon dolarlık zarar nedeniyle satış işlemi iptal edilmelidir” dedi. Aksoy dilekçisinde yine, teminat işlemlerinde şirketlerin aktif ve pasifleri ile birlikte değerlendirildiğine dikkat çekerek, TMSF’nin, Show TV’nin 2009 yılında yapılan değerlendirmesi ile 2013 yılında yapılan değerlendirmesi arasında büyük farklılıklar olduğunu vurguladı.

Daha yüksek bedelle satılabilir

Aksoy dilekçesinde, kanalın satışından yapılan tahsilatın düşük kalmasının kendisini de olumsuz etkilediğini belirterek, eksik tahsilatın borçlarının daha az kısmının ödenmesine neden olduğunu kaydetti. Aksoy, kanalın iktisadi bütünlük çerçevesinde ve ihale ile satılması halinde daha yüksek tutarda tahsilat yapılacağını kaydetti. Aksoy’un talebiyle açılan satışın iptali ile ilgili dava ise halen devam ediyor.

TMSF eski yöneticisini “Resmen” kovalıyor

TASARRUF Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), eski Başkan Yardımcısı Fethi Çalık hakkında, el konulan yatların satışından elde edilen gelirlerden gizli komisyon alma, fon parasını usulsüz harcama vb.suçlamalarla ilgili İstanbul Başsavcılığı’nca yürütülen üç ayrı soruşturma dosyasından birine daha izin verdi.

Çalık’ı daha daha önce de devlet memurluğundan çıkaran TMSF, yeni soruşturmaya izin kararını da kendisine ulaşamadığı için Resmi Gazete yoluyla tebliğ etti. TMSF Başkan Yardımcısı olduğu dönemle ilgili iddialar üzerine Fethi Çalık hakkında İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca üç ayrı hazırlık soruşturması başlatılmıştı. 2011 yılındaki bu soruşturmalara devam edebilmek için mevzuat gereği TMSF’den izin istenmişti. Fon Başkanlığı da Bankacılık Kanunu uyarınca Çalık hakkında soruşturma izinleri vermişti.

Hüseyin ÖZay/Taraf



Sayfa Adresi: http://istegundem.com/haber/Devletin-300-milyon-dolari-Show-da-gitti-/47649